trailing stop loss

حد ضرر دنبال کننده چیست؟

چگونه سود خود را با حد ضرر دنبال کننده ( تریلینگ استاپ لاس ) به بالاترین مقدار ممکن برسانیم؟

حد ضرر دنبال کننده یا همان حد ضرر دنبال شونده (به انگلیسی Trailing stop-loss)، نسخه تغییر یافته و پیشرفته تر حد ضرر معمولی است با این تفاوت که می‌توان برای آن درصد حد ضرر یا مقدار دلار به عنوان حد ضرر نسبت به قیمت بازار تعیین کرد. برای گرفتن لانگ، تریدر تریلینگ استاپ لاس را کمتر از قیمت بازار تعیین می‌کند. برای شورت گرفتن، تریدر حد دنبال کننده قیمتی (trailing stop ) را بیشتر از قیمت بازار تعیین می‌کند.

حدضرر دنبال کننده برای تداوم سود دهی طراحی شده است. حد دنبال کننده این کار را از طریق باز نگه داشتن معامله و ادامه آن تا جایی که قیمت در جهت دلخواه تریدر حرکت می‌کند انجام می‌دهد.

حالا بیایید حد ضرر دنبال دنبال کننده را با یک مثال بهتر درک کنیم.

فرض کنید شما کوینی را با قیمت 100 دلار خریداری کرده اید و تریلینگ استاپ لاس ( حد ضرر دنبال کننده ) را بر روی 90 گذاشته اید ( 10 دلار کمتر از قیمت حال حاضر ). اگر قیمت به 90 دلار کاهش پیدا کند، حد ضرر شما فعال خواهد شد و معامله با 10 درصد ضرر بسته خواهد شد. ولی اگر قیمت کوین به 130 دلار افزایش یابد، تریلینگ استاپ لاس به طور اتوماتیک به 120 دلار تغییر می‌کند ( 10 دلار کمتر از قیمت حال حاضر ). اگر قیمت کوین به 120 دلار کاهش یابد، حد ضرر فعال خواهد شد و معامله بسته می‌شود ( حد ضرر 120 دلاری فعال شده است ). حالا اگر قیمت به افزایش ادامه دهد، حد دنبال کننده نیز افزایش خواهد یافت و با فاصله ده دلار از هر قیمتی تنظیم خواهد شد.

در حال حاضر، بایننس این قابلیت را تنها در بازار های آتی ( futures ) خود ارائه  می‌دهد و احتمالا در آینده ای نزدیک این ویژگی را در بخش «spot trading» نیز ارائه خواهد کرد.

به عنوان یک راهکار مناسب جایگزین دیگر که میتوانید به صورت دستی از آن استفاده کنید، استفاده از ویژگی OCO باینانس است که در تب Stop-limit وب سایت Binance قرار دارد و می توانید در آن هم تارگت فروش خود را تنظیم نمایید و هم حدد ضرر خود  را. و پس از کسب مقدار کمی از سود مدنظر خود، اوردر قبلی را کنسل نمایید و دوباره حد ضرر خود را بالاتر آورده و به صورت دستی همان حد ضرر دنبال شونده مدنظر خود  را پیاده سازی نمایید. چنانچه برای این منظور نیاز به ربات و یا راهنمایی بیشتری دارید در بخش نظرات همین پست اعلام نمایید.

در این بازار هر چه بیشتر یاد بگیرید، میتوانید سود بیشتری بدست آورید.

با ما همراه باشید.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *