در ابتدا باید تفاوت XRP, Ripple و RippleNet را درک کنیم. XRP رمزارزی است که بر روی شبکه پرداخت RippleNet وجود دارد و رمزارز بومی آن به حساب می‌آید. از طرفی مدیریت و اجرای شبکه RippleNet توسط یک کمپانی به نام Ripple انجام می‌شود. RippleNet بر روی دفتر کل عمومی XRP قرار دارد و تمام داده های آن در آنجا در دسترس عموم قرار دارد. دفتر کل XRP یک پلتفرم متن باز (Open source) است ولی بر خلاف دیگ شبکه های موجود در دنیای رمزارز ها توسط یک بلاکچین مدیریت نمی‌شود و مدیریت آن به صورت متمرکز انجام می‌شود.

هدف شبکه پرداخت RippleNet انتقال پول در سراسر دنیا با حدأکثر سرعت ممکن است. در حالی که XRP یک رمزارز است که شما می‌توانید از آن به عنوان ذخیره ارزش یا واسطه برای انتقال ارزش استفاده کنید. در حالی که XRP با هدف سریع بودن، کم هزینه بودن و مقیاس پذیری بیشتر نسبت به دیگر دارایی های دیجیتالی و سیستم های پرداخت پا به عرصه تبادلات مالی گذاشته است.

XRP در ژانویه سال 2013 پا به دنیای رمزارز ها گذاشت.قیمت XRP از هنگام ایجاد تا به حال رشد بسیاری را تجربه کرده است. ریپل در طول سال های گذشته توانسته است جایگاه خود را در بین رمزارز های برتر بازار ارز های دیجیتال حفظ کند. ریپل با بسیاری از بانک ها و موسسات مختلف قرارداد های همکاری امضا کرده است. قیمت XRP از زمان ایجاد تا به حال فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و در مقطعی با سقوطی شدید نیز روبرو شده است. در سال 2018 قیمت ریپل از 3.8 دلار به حدود 0.5 دلار سقوط کرد و سرمایه گذاران تازه وارد و تریدر های تازه کار را متحمل ضرر بسیاری کرد.

بسیاری از افراد به این که مقدار زیادی از این رمزارز در دست صاحبان شرکت است انتقاد می‌کنند. این افراد می‌توانند از طریق مکانیسم عرضه و تقاضا قیمت ریپل را کاهش یا افزایش دهند. ریپل برخلاف بسیاری از رمزارز ها که غیرمتمرکز هستند، یک رمزارز نیمه متمرکز است و اخبار مربوط به کمپانی ایجاد کننده آن بسیار بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

تعداد کل رمزارز ریپل 100 میلیارد است که در همان ابتدای ایجاد این رمزارز تولید شده است. در حدود 20% آن در دست ایجاد کنندگان این رمزارز است و 80% باقیمانده آن توسط شرکت سازنده به صورت تدریجی آزاد و وارد چرخه بازار خواهد شد. این شرکت هر ماه 1 میلیارد XRP را وارد چرخه بازار می‌کند. بدیهی است که این رمزارز قابل استخراج نیست زیرا کل تعداد آن در ابتدا توسط شرکت ایجاد کننده تولید شده است.

یکی از مزیت هایی که XRP را بسیار محبوب کرده است کارمزد تراکنش های بسیار پایین و همچنین سرعت بسیار بالا در انجام تراکنش ها است. به گونه ای که شما می‌توانید مقدار بسیار زیادی پول را در چند ثانیه و با کارمزدی بسیار پایین از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهید.

اگر در مورد این رمزارز و نحوه استفاده از آن سوالی دارید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما برای ادمین های ما که به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند پرسش خود را مطرح نمائید.

برای یادگیری بیشتر با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *